Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

translate

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Το ερωτηματολόγιο του Επιμελητηρίου για τον Τουρισμό.



ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Παρακαλούμε συμπληρώστε το παρόν ερωτηματολόγιο με ΕΥΑΝΑΓΝΩΣΤΑ γράμματα
Καταληκτική ημερομηνία παράδοσης: Παρασκευή 5 Οκτωβρίου

1. Σε ποια κατηγορία υπόκειται η επιχείρηση ή οι επιχειρήσεις σας ;
X Ξενοδοχείο                       q Ενοικιαζόμενα Δωμ./Διαμ.       q Κάμπινγκ
q Tαξιδιωτικό γραφείο      q Car rental                                     q Toυριστικά λεωφορεία
q Μαζική εστίαση               q Τουριστικά καταστήματα          q Άλλο                                                
2. Τοποθεσία (περιοχή ή χωριό) της επιχείρησης …ΠΕΡΙΓΙΑΛΙ……………………... ..
3. Διατυπώστε συνοπτικά την άποψή σας για την υπάρχουσα τουριστική προβολή της Λευκάδας, και η οποία αφορά όλους τους εμπλεκόμενους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
...............................................................................................................................................................Η δράση των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων τα προηγούμενα χρόνια έβαλαν την Λευκάδα στο παγκόσμιο χάρτη των τουριστικών προορισμών. Οι δράσεις αυτές κυρίως αποφασίζονταν, την εποχή εκείνη, από την Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής στην οποία συμμετείχαν οι ιδιωτικοί φορείς Επιμελητήριο, Ένωση Ξενοδόχων, Σύλλογος Ενοικιαζόμενων Δωματίων και με την περιστασιακή συμμετοχή κάποιων τουριστικών πρακτόρων. Οι δημόσιοι φορείς αποτελούνταν από την Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και φυσικά την Νομαρχία που ήταν και η προεδρεύουσα αρχή της επιτροπής.
Τα κονδύλια που χρηματοδοτούσαν τις σχετικές δράσεις της επιτροπής κατά το μεγάλο ποσοστό αποτελούταν από κεντρική κρατική χρηματοδότηση (ΕΟΤ) και συμπληρώνονταν από οικονομική συνεισφορά των μελών.
Οι δράσεις τουριστικής προβολής ήταν κυρίως η δημιουργία έντυπου τουριστικού υλικού, φυλλάδια, αφίσες, σακούλες και η διανομή του σε τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού. Επίσης έγιναν φωτογραφίσεις, φιλοξενία τουριστικών δημοσιογράφων και άλλες δράσεις. Χαρακτηριστικό εκείνης της περιόδου ήταν ότι η Λευκάδα έπαιρνε μόνη της τις αποφάσεις για τις δράσεις τουριστικής προβολής του νησιού. Την εποχή εκείνη η Λευκάδα από άγνωστος προορισμός άρχισε να γίνεται γνωστός στην Ελλάδα αρχικά αλλά και στη Ολλανδία, Σουηδία, Αγγλία, Αυστρία, Τσεχία και Ιταλία.
Τα επόμενα χρόνια η χρηματοδότηση δράσεων τουριστικής προβολής ήταν επιλεγμένη δαπάνη από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δημιουργήθηκε τότε η Εταιρεία Τουρισμού Ιονίων Νήσων σε επίπεδο Περιφέρειας Ιονίων Νήσων που αντλούσε τα σχετικά κονδύλια από τα ευρωπαϊκά προγράμματα και ανέλαβε το κεντρικό ρόλο της τουριστικής προβολής όλων των Ιονίων σαν ένα προορισμό. Η επιλογή των τουριστικών εκθέσεων που πηγαίναμε ήταν απόφαση της ΕΤΙΝ η οποία τις χρηματοδοτούσε και δημιουργούσε κοινά περίπτερα για όλα τα νησιά. Επίσης δημιουργούσε έντυπο υλικό στο οποίο διαφήμιζαν όλα τα νησιά μαζί. Την εποχή αυτή διευρύνθηκαν κατά πολύ οι εκθέσεις που συμμετείχαμε όπως Πολωνία, Ρωσία, Φιλανδία κλπ όμως δεν είδαμε στη Λευκάδα να ωφελείται ιδιαίτερα από το άνοιγμα αυτό μια που κάποιες χώρες είχαν τουριστικό ενδιαφέρον μόνο για την Κέρκυρα και ίσως την Ζάκυνθο.
Την εποχή αυτή η Λευκάδα εκμεταλλευόταν την δωρεάν πλέον (από την Περιφέρεια) προσφορά περιπτέρου και οι τοπικοί φορείς χρηματοδοτούσαν μόνο την δημιουργία ή ανατύπωση δικούμας εξειδικευμένου μόνο για την Λευκάδα έντυπου υλικού και τα έξοδα μεταφοράς και διαμονής των Λευκαδιτών που στελέχωναν το stand μας στις εκθέσεις.
Τα τελευταία χρόνια τα ευρωπαϊκά κονδύλια σταμάτησαν και η ΕΤΙΝ προσπαθούσε να αντλήσει κεφάλαια από όπου μπορούσε και άρχισαν να υπάρχει οικονομική στενότητα για την συμμετοχή στις εκθέσεις. Τότε ανέλαβε ενεργή δράση το Επιμελητήριο της Λευκάδας  και χρηματοδότησε την παρουσία και στελέχωση της Λευκάδας σε εκθέσεις είτε μαζί με την Περιφέρεια είτε μόνη της. Τα τελευταία χρόνια αρχίσαμε να συμμετέχουμε και στα Βαλκάνια (Βελιγράδι, Σόφια, Βουκουρέστι) κάνοντας γνωστή και εκεί την Λευκάδα πετυχαίνοντας το να προσελκύσουμε τουρίστες από τις περιοχές αυτές.
Είναι γεγονός ότι όλες οι παραπάνω δράσεις έβαλαν την Λευκάδα στο παγκόσμιο χάρτη των τουριστικών προορισμών από τον οποίο ήταν απούσα το 1990.




4. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που προσφέρει η Λευκάδα ως τουριστικός προορισμός;
......1) πανέμορφο φυσικό περιβάλλον - πράσινο νησί με όμορφους ορεινούς όγκους που συνδυάζει τις ανατολικές ακτές με τα καταπράσινα Πριγκιποννήσια, τον Σκορπιό του Ωνάση και τα κατοικήσιμα νησιά  Μεγανήσι, Κάλαμο και Καστό, με τις δυτικές ακτές με τις μεγάλες αμμώδεις παραλίες Κάθισμα, Καλαμίτσι, Γυαλός, Εγκρεμνοί, Πόρτο Κατσίκι κλπ.
 ........2) ιδανικός προορισμός για θαλάσσιο τουρισμό, μικρά ταχύπλοα σκάφη – ιστιοπλοΐα –windsurfingkite – καταδύσεις – water sports – ημερήσιες κρουαζιέρες κλπ
........3) εύκολη οδική πρόσβαση λόγο γέφυρας, σε συνδυασμό με την λειτουργία της Εγνατίας οδού.
 ........4) φιλικός, ασφαλής και φτηνός προορισμός για τον τουρίστα
.........5)  φιλόξενος ο ντόπιος πληθυσμός
............................................................................................................................................................

5. Ποιο τουριστικό προϊόν ή μορφή τουρισμού (πχ. συνεδριακός, θαλάσσιος, υπαίθρου/εναλλακτικός κτλ.) της Λευκάδας πιστεύετε ότι δεν έχει αξιοποιηθεί ή δεν έχει προβληθεί επαρκώς ;
.................................................................................................................................................................1) Δεν έχουν αξιοποιηθεί ειδικές μορφές τουρισμού που ταιριάζουν στην περιοχή όπως:
α) ο περιπατητικός τουρισμός, β) ποδηλατικός τουρισμός, γ) θαλάσσιο καγιάκ , δ) αλιευτικός τουρισμός
......2) Δεν έχει αναπτυχθεί ο αγροτουρισμός όπως θα έπρεπε.
......3) Πέρα από τις ημερήσιες κρουαζιέρες δεν υπάρχει τουρισμός κρουαζιέρας
......4) Ο συνεδριακός τουρισμός έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης 
 ...........................................

6. Διατυπώστε την άποψή σας για τα υπάρχοντα επικοινωνιακά μέσα προβολής (έντυπα, ιστοσελίδα, κοινωνικά μέσα κτλ.) και τις ενέργειες τουριστικής προβολής (εκθέσεις, ΜΜΕ, δημοσιογράφοι, εκδηλώσεις κτλ.). Μπορείτε επίσης να αναφερθείτε και σε επικοινωνιακά μέσα ή ενέργειες που δεν έχουν αξιοποιηθεί επαρκώς.
...................................................................................................................................................................Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η μαζική χρήση νέων επικοινωνιακών μέσων από τον γενικό πληθυσμό, απαιτεί την εντατικοποίηση της χρήσης των μέσων αυτών (mobile internet) για τουριστική προβολή και την σταδιακή απεξάρτηση από τις παλιές μεθόδους τουριστικής προβολής (φυλλάδια και εκθέσεις).  Τα νέα μέσα : διαφήμιση στο ίντερνετ, applications (εφαρμογές) για κινητά τηλέφωνα smart phones και tablets, διαδραστικές εφαρμογές σε σταθερά σημεία info kiosks, διαχείριση προβολής σε κοινωνικά δίκτυα, facebook, tweeter, , google plus, youtube, blogs κλπ
........Η προβολή με περίπτερα σε τουριστικές εκθέσεις πρέπει να είναι στοχευμένη στο κοινό στόχο και να συμπληρώνεται με road trips και εκδηλώσεις.
Ο υποψήφιος πελάτης – επισκέπτης αρχίζει πλέον να ζητά εξατομικευμένες υπηρεσίες στα μέτρα του και όχι μαζικά πακέτα υπηρεσιών. Η τεχνολογία πλέον κάνει εφικτή τo εξατομικευμένο marketing (πχ. Η χρήση των υπηρεσιών τοποθεσίας από τα smartphones).
......Ουσιώδη σημασία έχει η οργάνωση των δράσεων προβολής από εξειδικευμένα άτομα, η δημιουργία γραφείου δημοσίων σχέσεων και ομάδας διαχείρισης κρίσεων.
Ο έλεγχος και η διαχείριση των κριτικών από ταξιδιώτες σε ηλεκτρονικά site (πχ tripadvisor.com) αποτελεί πονοκέφαλο για τους υπεύθυνους προβολής των τουριστικών προορισμών.
Η διαχείριση των ΜΜΕ μέσω διαφημίσεων, διαγωνισμών φιλοξενίας δημοσιογράφων κλπ .......Μέσα στις σύγχρονες τάσεις συμπεριφοράς τουριστικών καταναλωτών αποτελεί και η όλο αυξανόμενη ανάγκη τους να ενσωματωθούν με ομάδες ντόπιου πληθυσμού σε κάθε προορισμό και να «ξεναγηθούν» στην περιοχή μέσα από μια αλληλεπίδραση μαζί τους.  Το ολοένα αυξανόμενο φαινόμενο αυτό προέρχεται από την ανάγκη του σύγχρονου τουρίστα για εξατομικευμένες εμπειρίες και την μεταβολή της ανάγκης του για διακοπές από μια παθητική αλλαγή από την καθημερινή του ρουτίνα, σε μια ενεργητική εμπειρία διαφορετικού τρόπου ζωής. Πλέον μια τουριστική προβολή θα πρέπει να προβάλει και να οργανώσει ακόμα τέτοιες ομάδες ντόπιου πληθυσμού (σχετικά παραδείγματα είναι: www.spottedbylocals.com, www.thisisathens.org,   http://www.belgradealtguide.com).
    .....................................................................................................................................................
7. Ποιες αγορές - χώρες πρέπει να στοχεύσει η προβολής της Λευκάδας – παρακαλούμε ξεχωρίστε τες σε υπάρχουσες (οι οποίες έχουν περαιτέρω προοπτικές) και νέες αγορές.
....................................................................................................................................................................1) Παρατηρείται  τα τελευταία χρόνια να χάνει η Λευκάδα πελάτες από τις παραδοσιακές της αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης (Μεγ. Βρετανία, Ολλανδία, Σκανδιναβία, Αυστρία), και να έχει εισέλθει σε αγορές του πρώην Ανατολικού μπλοκ όπως Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία. Τα 2-3 τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση πελατών από τις βαλκανικές χώρες, Σκόπια, Σερβία, Σλοβενία, Βουλγαρία και Ρουμανία.
  .........2) Ποτέ δεν κατάφερε η Λευκάδα να έχει ικανοποιητικό μερίδιο από τις αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας, Βέλγιο και Ιρλανδίας.
...........3) Η Ιταλική αγορά είναι ανεπτυγμένη αλλά περιορίζεται μόνο την υψηλή περίοδο και με μεμονωμένους  πελάτες που έρχονται οδικώς και με φέρυ και η κίνηση δείχνει να εξαρτάται από τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και της βενζίνης. Μόνο τα τελευταία 2 καλοκαίρια υπάρχουν κάποιες πτήσεις charter που δείχνουν να πηγαίνουν καλά αλλά περιορίζονται μόνο μέσα στον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
 ..........4) Νέες αγορές για τις οποίες πρέπει να προετοιμάσουμε άμεσα στρατηγική προβολής είναι : Κύπρος, Τουρκία και Ιρλανδία. Για τις αγορές αυτές η Λευκάδα διαθέτει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Ιδιαίτερα για την Ιρλανδία πρέπει να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη law cost αερογραμμών. Για την αγορά της Ρωσίας η Λευκάδα δεν διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και η προσπάθεια προσέλκυσης Ρώσων τουριστών μάλλον έξοδα θα δημιουργήσει χωρίς αποτέλεσμα. Η προσέλκυση Ρώσων επενδυτών είναι εφικτή μέσα από τις δραστηριότητες της κτηματαγοράς, διότι η Λευκάδα και το Μεγανήσι αρέσουν για επενδύσεις.   ......................................................................................................................................................................ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
-Επαναπροσέγγιση παραδοσιακών αγορών Αγγλίας – Ολλανδίας – Σκανδιναβίας – Αυστρίας
- Τουριστική προβολή σε Γαλλία – Γερμανία – Βέλγιο με προσπάθεια ανάπτυξης αεροπορικής σύνδεσης charter.
- Προσέγγιση της Ιρλανδικής αγοράς μέσω προσέλκυσης low cost αερογραμμών. Η Ryan AIR είναι ιρλανδική. Τα αεροδρόμια που πρέπει να προσεγγιστούν είναι το Κορκ στη Νότια Ιρλανδία και εξυπηρετεί Κεντρική και Νότια Ιρλανδία (500000 κατοίκους ) και το Δουβλίνο που εξυπηρετεί 1300000 κατοίκους.
- Παρουσία στα Βαλκάνια Σκόπια – Σερβία – Βουλγαρία – Ρουμανία – Σλοβενία – Αλβανία Σωστά σχεδιασμένα Road trips είναι ίσως η καλύτερη προσέγγιση προβολήςμε την χρήση τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και του διαδυκτίου. 
- Πρώτη προτεραιότητα για άνοιγμα νέων αγορών Κύπρος – Τουρκία και όπως είπαμε Ιρλανδία.  


8. Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα υποδομής που έχει η περιοχή σας ή εν γένει το νησί της Λευκάδας. Παρακαλούμε αναφέρατε τα προβλήματα επιγραμματικά.
....Σκουπίδια – καθαριότητα – χωματερές
....Βιολογικοί
....Ανυπαρξία λιμένα  για ferry boat και κρουαζιερόπλοια
..Ανυπαρξία ανάδειξης – επισκεψιμότητας μνημείων πολιτιστικής και οικολογικής  κληρονομιάς (εκτός από τις παραλίες, το Μοναστήρι της Φανερωμένης και τις γιορτές Λόγου και Τέχνης). Δηλαδή  Μουσεία, κάστρα, εκκλησίες, πάρκα, αρχαιολογικοί χώροι, σπήλαια, περιοχές φυσικού κάλους, μονοπάτια, περιοχές παρατήρησης ζώων και φυτών, αγροτική και λαογραφική παράδοση κλπ.
…Ιδιωτικές επενδύσεις σε μεγάλα ξενοδοχεία, συνεδριακούς χώρους  και θεματικά πάρκα
...καλύτερη λειτουργία αεροδρομίου
….χώροι στάθμευσης
…κακή και ακριβή διαχείριση υδάτων
….επανασχεδιασμός δημόσιων μεταφορών από το ΚΤΕΛ για την καλοκαιρινή περίοδο.

9. Υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ γειτονικών τουριστικών περιοχών εντός της Λευκάδας ;
ΝΑΙ     ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ Χ         ΟΧΙ q           
Συμφωνείτε με την άποψη ότι ο ανταγωνισμός αυτός βλάπτει την ευρύτερη τουριστική περιοχή αφού αποσκοπεί στο περιορισμό των επιλογών που μπορεί να έχει ο επισκέπτης;
ΝΑΙ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΚΟ Χ       ΟΧΙ q

10. Eίστε ικανοποιημένος από την πρωτοβουλία και τις δράσεις που αναλαμβάνει το Επιμελητήριο Λευκάδας στο τομέα του τουρισμού;
Όχι Ικανοποιημένος           q Ικανοποιημένος  Χ         Πολύ Ικανοποιημένος q   ΔΓ/ΔΑ q

11.Πόσο σημαντική κρίνετε την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Λευκάδας να συνεργαστεί με εξειδικευμένο επιστημονικό συνεργάτη για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή των νησιών μας ;
Καθόλου Σημαντική q Σημαντική Χ Πολύ Σημαντική q ΔΓ/ΔΑ q

12. Η Λευκάδα δραστηριοποιείται σε θέματα τουριστικής προβολής τόσο από δημόσιους οργανισμούς (Περιφερειακή Ενότητα, Δήμος, Επιμελητήριο κτλ.), όσο και από ιδιωτικούς τουριστικούς φορείς. Πιστεύετε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει να συντονιστούν μεταξύ τους με σκοπό την αποτελεσματικότερη τουριστική προβολή και ανάπτυξη ;
ΝΑΙ             Χ            ΟΧΙ q
13. Θα συνεισφέρατε οικονομικά σε μια τέτοια προσπάθεια ;
ΝΑΙ             Χ (με προϋποθέσεις)    ΟΧΙ q

14.Παρακαλούμε διατυπώστε τυχόν σχόλια ή προτάσεις σχετικά με τη γενικότερη τουριστική ανάπτυξη και προβολή. Μπορείτε αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε και την πίσω σελίδα.
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου