Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

translate

Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2011

«Τουρισμός 2011 στην Ελλάδα» ή 5 απλοί προβληματισμοί. του Άκη Καλύβα, 14/6/2011.

  1. Η είδηση :
Οι αφίξεις από το εξωτερικό στο αεροδρόμιο του Ακτίου το πρώτο τετράμηνο του 2011 (μέχρι και τον Απρίλιο) είχαν αύξηση 370,16% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010.
Όμως :
Σε απόλυτα νούμερα αυτό μεταφράζεται σε 1414 περισσότεροι τουρίστες στο Άκτιο όταν στη Ζάκυνθο είχαμε 2481, στα Χανιά 3907, στην Κέρκυρα 4265, στην Κω 13804, στο Ηράκλειο 20210 και στη Ρόδο 42964 περισσότερους τουρίστες από το 1ο τετράμηνο του 2010. Δεν ξεχνάμε ότι το Άκτιο εξυπηρετεί επίσης την Πάργα και την Πρέβεζα που σιγά - σιγά και αθόρυβα αναπτύσσεται.
Συμπέρασμα :
Όταν μιλάμε για αύξηση εισερχόμενου τουρισμού φέτος να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι οι προορισμοί ίδιοι. Περιμένουμε την δημοσιοποίηση των στοιχείων του Μαΐου.

  1. Η είδηση :
Οι αφίξεις από το εξωτερικό το 2010 έφτασαν τα 15007490 άτομα. Είχαμε μια αύξηση των αφίξεων από το 2009 κατά 0,62%.
Όμως :
Η παραπάνω αύξηση προήλθε μετά από μια μείωση των αφίξεων του 2009 κατά περίπου 8% από το 2007.
Συμπέρασμα :
Το 2010 έφτασαν στην Ελλάδα 1157775 λιγότεροι τουρίστες από το 2007.

  1. Η είδηση :
Οι αφίξεις από το εξωτερικό στην Ελλάδα το 2000 ήταν 12380000 και έφτασαν το 2010 στα 15000000 άτομα.
Όμως :
Η χώρας μας ήταν το 2000 στην 8η θέση στη σειρά κατάταξης σε αφίξεις στην Ευρώπη και στην 12η θέση παγκοσμίως. Το 2010 η Ελλάδα βρίσκεται στην 10η θέση στη σειρά κατάταξης σε αφίξεις στην Ευρώπη και στην 17η θέση παγκοσμίως.
Συμπέρασμα :
Η ανταγωνιστικότητα της χώρας μας σε επίπεδο αφίξεων υποβαθμίστηκε το 2010 σε σχέση με το 2000 κατά 2 θέσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και κατά 5 θέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Την τελευταία δεκαετία η πιο ανταγωνιστική χρονιά της Ελλάδας σε αφίξεις ήταν το 2001 όταν κατείχαμε το 3,36% των αφίξεων στην Ευρώπη και το 1,90% των αφίξεων παγκοσμίως.

  1. Η είδηση :
Από τις 15000000 αφίξεις το 2010, τα 10600000 άτομα ήρθαν στην Ελλάδα αεροπορικώς.
Όμως :
Η αύξηση των αφίξεων από το 1996 έως το 2010 στα αεροδρόμια : α)  της Κεφαλλονιάς ήταν 73%, β) της Ζακύνθου ήταν 71,3%, γ) της Ρόδου 52,6%, δ) της Κέρκυρας μόνο 14% και ε) του Ακτίου 45% με σύνολο αφίξεων το 2010 143600 άτομα.
Η αύξηση των αφίξεων από το 1996 έως το 2010 ενδεικτικά από τρεις άλλες πύλες εισόδου ήταν : Α) από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας 726% με συνολικά 415000 άτομα το 2010, Β) από το συνοριακό φυλάκιο των Κήπων, 300% με συνολικά  391000 άτομα το 2010 που οι περισσότεροι φυσικά ήταν Τούρκοι τουρίστες και Γ) από το συνοριακό φυλάκιο των Ευζώνων, 447% με συνολικά  1371000 άτομα το 2010 που οι περισσότεροι ήταν Σέρβοι τουρίστες.
Συμπέρασμα :
Ενώ το αεροπλάνο αποτελεί ακόμα το σημαντικότερο μέσο άφιξης τουριστών από το εξωτερικό, η δυναμική των αφίξεων ακτοπλοϊκώς και οδικώς είναι πολύ μεγαλύτερη, ιδιαίτερα με τις νέες οδικές υποδομές στην Ελλάδα και γενικότερα στο χώρο των Βαλκανίων, και δεν πρέπει να παραγκωνίζονται.

  1. Η είδηση :
Οι μεγαλύτερες αγορές για την Ελλάδα, σαν χώρες προέλευσης τουριστών, είναι η Γερμανία και η Μεγ. Βρετανία με σύνολο αφίξεων το 2010, 3840000 άτομα.
Όμως :
α) Το 2000 το σύνολο των ατόμων από τις δύο αυτές αγορές ήταν 5167441 άτομα. Είχαμε δηλαδή μια μείωση το 2010 κατά 25,7 % των ατόμων από τις κύριες τουριστικές αγορές μας σε σχέση με το 2000.
β) Για την Λευκάδα ο αριθμός των Γερμανών τουριστών ήταν πάντα μικρός ενώ αντίθετα οι Άγγλοι αποτελούσαν το μεγαλύτερο μερίδιο των αλλοδαπών τουριστών. Οι Άγγλοι στην Ελλάδα μειώθηκαν  από το 2000 κατά 35 % που αντιστοιχεί σε 970000 άτομα.
γ) Από το 2000 έως το 2009 οι  πέντε μεγαλύτερες αγορές για την Ελλάδα, σαν χώρες προέλευσης τουριστών, ήταν η Γερμανία, η Μεγ. Βρετανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία. Η Γαλλία με την Ιταλία εναλλάσσονταν μεταξύ τους τα χρόνια αυτά στην 3η και 4η θέση ενώ η Ολλανδία κατείχε πάντα την 5η θέση με 651000 Ολλανδούς το 2010.
δ) Στη Λευκάδα ποτέ δεν είχαμε πολλούς Γάλλους, οι Ιταλοί έρχονταν ελεύθερα κατά την υψηλή περίοδο, ενώ οι Ολλανδοί αποτελούσαν τα προηγούμενα χρόνια την 3 μεγαλύτερη δύναμη οργανωμένων αφίξεων αλλοδαπών τουριστών μετά τους Άγγλους και τους Σκανδιναβούς.
ε) Το 2010  οι  πέντε μεγαλύτερες αγορές για την Ελλάδα, σαν χώρες προέλευσης τουριστών, ήταν η Γερμανία, η Μεγ. Βρετανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Η ΠΓΔΜ όχι μόνο μπήκε για πρώτη φορά στην πεντάδα το 2010 αλλά ώθησε την Γαλλία και την Ιταλία στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα ενώ η ίδια κατέλαβε αμέσως την 3η θέση με1104576 αφίξεις  το 2010.
Συμπέρασμα :
Η τουριστική πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια είχε σαν αποτέλεσμα να χαθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας σαν χώρα προορισμού των δυναμικότερων τουριστικών αγορών παγκοσμίως , της Μεγ. Βρετανίας και της Γερμανίας. Σε μερικά χρόνια, αν εξακολουθήσουμε την ίδια πολιτική, η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας όλο και θα μειώνεται και θα φτάσει να αποτελεί τουριστικό προορισμό για τους λαούς με το χαμηλότερο κατά κεφαλή ακαθάριστο εθνικό προϊόν.



ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι επίσημα και βρίσκονται συγκεντρωμένα στην σελίδα του ΣΕΤΕ - Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (http://www.sete.gr/default.php?pname=Statistics&la=1&cat=17, [accessed 13/6/2011]).  
Το τελικό συμπέρασμα είναι το δικό σας, καλό είναι να το δημοσιοποιήσετε όπου και όπως μπορείτε. Με μορφή σχολίων είναι δυνατόν στο blog : http://akiskalyvas.blogspot.com/.

Το δικό μου τελικό συμπέρασμα.

Η «αλήθεια» αποτελεί  την υποκειμενική αντίληψη καταστάσεων και γεγονότων που συνειδητά  παρουσιάζονται και προβάλλονται στον λαό από αυτούς που ελέγχουν τα δίκτυα πληροφόρησης, το επίπεδο και την ποιότητα της εκπαίδευσης καθώς και τον έλεγχο της χρηματοδότησης της τέχνης και των επιστημών.
Ο λαός σιγά - σιγά μετασχηματίζεται σε μάζα, έχοντας δημοψηφισματική  (ναι ή όχι) αντίληψη των πραγμάτων, περιορισμένη κριτική σκέψη και φόβο για την πιθανή ανατροπή της κοινωνικο-καταναλωτικής ρουτίνας του.
Ο δρόμος προς την πραγματική αλήθεια περνάει μέσα από την αυτοκριτική. Δυστυχώς ο τουρισμός προβάλλεται σήμερα σαν η μόνη διέξοδος από την κρίση. Η προβολή γίνεται από τα ίδια «κανάλια» που έφεραν την ελληνική οικονομία σε εξαθλίωση και υποβαθμίζουν χρόνο με τον χρόνο την τουριστική βιομηχανία. Η προβολή αυτή απευθύνεται με μηνύματα κατανοητά στον λαό-μάζα και αποσκοπεί στην συνέχιση του μακάριου «ύπνου» και στην άκριτη αποδοχή των αποφάσεων των «ειδικών» που δυστυχώς κατέχουν την νομιμοποίηση όλων.
Νιώθω διπλά υπεύθυνος για την υποβάθμισή του ελληνικού τουρισμού. Αρχικά μου αναλογεί το μερίδιο ευθύνης αυτών που δραστηριοποιούνται με τον τουρισμό αφού απετύχαμε  στη δουλειά μας και αφ΄ ετέρου διότι επέλεξα λάθος άτομα να παίρνουν τις κρίσιμες αποφάσεις όλα αυτά τα χρόνια.   

1 σχόλιο:

  1. Ησουν και εσυ θυμα του δικοματισμου... αν και ειχες ενα μικρο διαλλειμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή