Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

translate

Σάββατο, 9 Απριλίου 2011

19 11 99 : "Το θέμα του Άκη" στα "Νέα της Λευκάδας" ΛΟΝΔΙΝΟ-WTM '99.

Το θέμα του Άκη 19 11 99

ΛΟΝΔΙΝΟ-WTM '99.

 Ξεκίνησε την Δευτέρα 15 Νοεμβρίου η λειτουργία της  20ης Διεθνής Τουριστικής Έκθεσης World Travel Market 1999 στο Λονδίνο. Είναι η 20η έκθεση και όπως δείχνουν τα στατιστικά δείχνει να είναι η πιο μεγάλη με 5.179 εκθέτες που καταλαμβάνουν 34.420 τετραγωνικά μέτρα στο Earls Court του Λονδίνου. Η  κα. F. Jeffery διευθύντρια της έκθεσης δήλωσε ότι "το μεγάλο ενδιαφέρον για την έκθεση προέρχεται από την ικανότητα της να προσφέρει στην τουριστική βιομηχανία τα μέγιστα, με μια δομή και ένα πρόγραμμα που αν και διαφοροποιημένα ικανοποιούν όλες τις ανάγκες των συμμετεχόντων."
Ενδιαφέροντα σημεία της έκθεσης αποτελούν το Meridian Club που στοχεύει στους υψηλά ιστάμενους διεθνείς αγοραστές και τουριστικούς πράκτορες, καθώς και τα σεμινάρια που διαρκούν όλη την εβδομάδα και καλύπτουν την τεχνολογία, το περιβάλλον, τα ταξίδια κινήτρων, τα συνέδρια, και τις λιανικές πωλήσεις. Επίσης η χιλιετηρίδα έχει την θέση της με δύο διοργανώσεις, με το Millennium Forecast Forum όπου παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες για διαστημικά ταξίδια διακοπών  τα οποία θα πραγματοποιηθούν από το 2003 καθώς και το πρώτο διαστημικό τουριστικό θέρετρο που θα ξεκινήσει την λειτουργία του το 2017.
Η Ελλάδα συμμετέχει με νέο περίπτερο και νέα εικόνα. Το νέο ελληνικό περίπτερο, αρκετά μοντέρνο, αναπτύχθηκε αυτή τη φορά και σε ύψος (διώροφο), έχοντας χώρους για συναντήσεις με τραπέζια αλλά και μικρά σαλόνια στον επάνω όροφο. Το κυρίαρχο χρώμα ήταν το σκούρο μπλε που όμως ελλείψει σωστού φωτισμού έδινε από μακριά μια αρκετά σκοτεινή εικόνα ιδίως σε σχέση με τα γειτονικά πολύ φωτεινά περίπτερα της Αυστρίας και της Γαλλίας. Παράλληλα, αρκετά από τα επιμέρους περίπτερα των Ελλήνων εκθετών βρίσκονταν σε σχετικά 'κλειστό χώρο' χωρίς να δίνεται η εντύπωση ενός ανοιχτού περιπτέρου που 'σπρώχνει' τον επισκέπτη της έκθεσης να περάσει μέσα από αυτό για να συνεχίσει στον υπόλοιπο εκθεσιακό χώρο. Σχόλια Ελλήνων εκθετών αλλά και επισκεπτών αναφέρουν ότι το περίπτερο είναι σαφώς μεγαλύτερο από τα προηγούμενα, είναι ωραίο, αλλά είναι πολύ σκούρο και όχι φωτεινό. Τα χρώματα θα έπρεπε να είναι πιο φωτεινά και το μπλε πιο γαλανό, σαν το χρώμα της Ελλάδας. Επίσης αναφέρθηκε  ότι η κλειστή δομή του δεν είναι εργονομική και θα έπρεπε να είναι φτιαγμένο χωρίς τους εξωτερικούς τοίχους, και με περίπτερα γύρω-γύρω όπως συμβαίνει με τα γειτονικά περίπτερα. Τέθηκε και το θέμα ότι οι χώροι των συνεκθετών του ΕΟΤ είναι πολύ μικροί και δεν υπάρχουν επαρκείς αποθηκευτικοί χώροι. Σε γενικές γραμμές οι γνώμες των περισσοτέρων εκθετών κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα επαινώντας μεν την καλή προσπάθεια παρατηρώντας όμως ταυτόχρονα και τα μειονεκτήματα. Θετικό ήταν ότι την δεύτερη μέρα φωτίστηκε το άγαλμα του Ποσειδώνα στην είσοδο του περιπτέρου.
Πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι αν και το ελληνικό περίπτερο ήταν καλύτερα ορατό από μακριά, η έλλειψη γνωστού και εμφανούς σήματος -όπως ο ήλιος της Ισπανίας, ή ακόμα η σημαία η ελληνική με το Hellas- ήταν φανερή. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι ο ΕΟΤ αναζητάει το νέο σήμα που θα εκφράζει τη νέα διαφημιστική καμπάνια και θα αντικαταστήσει το ήδη υπάρχον με τη σημαία και το Hellas, ως εκ τούτου, το τελευταίο δεν προβάλλεται όσο έντονα θα έπρεπε.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό σημείο που μας προκάλεσε το ενδιαφέρον και στη PHILOXENIA στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί  η εικόνα μιας αναποφασιστικότητας όσον αφορά την αγγλική ονομασία της Ελλάδας που τελικά θα χρησιμοποιούμε, Greece ή Hellas; Ενώ πέρυσι επικρατούσε έντονα το Hellas φέτος επιστρέψαμε στο Greece. Είναι κατά την άποψη μας καθοριστικής σημασίας να κατασταλάξουν οι αρμόδιοι φορείς για τον ιδανικότερο συνδυασμό των δύο ονομάτων αλλά και για το σύμβολο της Ελλάδας ώστε να ταυτοποιηθεί η παρουσία μας στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Σχετικά με την παρουσίαση των Ιονίων Νήσων στην έκθεση κρίνεται από τις πρώτες πληροφορίες αρκετά καλή. Το σπουδαιότερο φαίνεται να είναι το ρεύμα των επισκεπτών που είναι πολύ πιο έντονο από πέρσι. Οι tour operators επίσης είναι πολύ ευχαριστημένοι από τις μέχρι τώρα πωλήσεις, οι οποίες σημειώνουν μεγάλα ποσοστά προκρατήσεων. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία και την γνώμη αρκετών Άγγλων εξειδικευμένων tour operators για την Ελλάδα, οι προκρατήσεις για την χώρα μας παρουσιάζονται πολύ αυξημένες σε σχέση με άλλες χρονιές. O υπεύθυνος διεθνών σχέσεων του Kosmar Holidays κ. Ηλίας Κομνηνός, ενός από τους μεγαλύτερους tour operators που φέρνει κόσμο και στην Λευκάδα, δήλωσε ότι το 20% των πακέτων του για το καλοκαίρι του 2000 είναι ήδη προπουλημένο, και υπολογίζει ότι το υπόλοιπο ποσοστό θα πουληθεί σταδιακά μέχρι τον Ιούνιο του 2000. Το 1998, ο Kosmar διακίνησε 180.000 Άγγλους τουρίστες στην χώρα μας και για το 2000 έχει υπολογισθεί ότι θα διακινηθούν 220.000. Οι Άγγλοι τουρίστες ξεκινούν να κάνουν προκρατήσεις για τις διακοπές τους τον Ιούνιο της προηγούμενης χρονιά, άλλα η πρώτη περίοδος υψηλών προκρατήσεων είναι ο Σεπτέμβριος. Μετά ακολουθεί μια πτώση στις προκρατήσεις και η μεγάλη άνοδος γίνεται τον Ιανουάριο.
                Από την πλευρά της Λευκάδας περιμένουμε την επιστροφή της αποστολής για να σας παραθέσουμε τις γενικές εντυπώσεις. Πολλοί Λευκαδίτες βρίσκονται στο Λονδίνο μεταξύ αυτών και ο Νομάρχης κ. Σ. Μαργέλης και η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων κα. Νικοδήμου.
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι το θέμα των διαφημιστικών εντυπώσεων, το κέρδισε αυτή τη χρονιά η Τουρκία αλλά και η κατεχόμενη Βόρεια Κύπρος, οι οποίες είχαν καταλάβει τους διαφημιστικούς χώρους της κεντρικής εισόδου της έκθεσης και όλων των χώρων του σταθμού του Earls Court αντίστοιχα. Η δε Βόρεια Κύπρος αν και μη αναγνωρισμένο κράτος, όχι μόνο συμμετέχει στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις ως τουριστικός προορισμός, αλλά κάνει και αισθητή την παρουσία της με εντυπωσιακές ενέργειες. Αναρωτιόμαστε άραγε γιατί η Ελλάδα και η Κύπρος δεν μπορούν να κάνουν κάτι καλύτερο;;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου