Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

translate

Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2013

Σχέδιο «Αθηνά»: Τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα και τρία ονοματεπώνυμα.




Τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα Νο 1.

«….Στόχοι μας η ενίσχυση της δωρεάν δημόσιας παιδείας, ... η αναβάθμιση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μας,…. να ενώσουμε τον Ακαδημαϊκό Χάρτη της χώρας, με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας. »  
«….για να προχωρήσουμε στην ανασυγκρότηση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της Χώρας, ο οποίος φέρει παθογένειες και στρεβλώσεις, που όλοι συζητάμε, όλοι συνομολογούμε, αλλά ήρθε η ώρα να τις αλλάξουμε.»
«Τα τελευταία 25 χρόνια αναπτύχθηκε ένας Ακαδημαϊκός Χάρτης στη χώρα, ο οποίος πολλές φορές δε λογοδοτούσε ούτε σε επιστημονικά κριτήρια, ούτε σε επιστημονικές αναγκαιότητες, αλλά και ούτε σε αναπτυξιακά κριτήρια…..Έγινε διότι αυτή ήταν μία παθογένεια του πελατειακού, πολιτικού συστήματος,… Ένας Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας, ο οποίος ουσιαστικά παρήγαγε ανέργους….»  Υπουργός Παιδείας Κων/νος Αρβανιτόπουλος συνέντευξη Τύπου για το σχέδιο «Αθηνά», 31 Ιανουαρίου 2013.


Οι παραπάνω στόχοι ανάγκασαν τον Υπουργό στην κατάργηση των ΤΕΙ Πάτρας, ΤΕΙ Μεσολογγίου και ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και την δημιουργία του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων. Όμως τα δύο τμήματα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων της Λευκάδας (ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ)  ενσωματώνονται  όχι σε κάποιο τμήμα του νέου ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων αλλά στα ΤΕΙ Ηπείρου στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Άρτας!!!.

Από τα παλιά Τμήματα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων παραμένουν στις θέσεις τους τα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΗΧΟΥ & ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ στο Ληξούρι με 4 μέλη ΔΕΠ ενώ υπάρχει ίδια σχολή στο ΤΕΙ Ηπείρου (Άρτα) με 6 μέλη ΔΕΠ και το  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ στη Ζάκυνθο με ένα μόλις μέλος ΔΕΠ ενώ υπάρχει ίδιο τμήμα στο ΤΕΙ Αθήνας με 23 μέλη ΔΕΠ

Προφανώς σύμφωνα με τον Υπουργό παθογένειες υπάρχουν στην περίπτωση της Λευκάδας και όχι στα δύο παραπάνω τμήματα που παραμένουν (σε καμία περίπτωση δεν υπονοούμε συγχώνευση των τμημάτων αυτών).


Τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα Νο 2.


«….Η απόφαση λειτουργίας των νέων Τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ υπήρξε αποτέλεσμα διαλόγου με τα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πορισμάτων της Ειδικής Επιτροπής Χωροταξικού Σχεδιασμού και αποφάσεων των αρμοδίων Τμημάτων ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), προκειμένου να λειτουργούν Τμήματα με σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας…...
 …..Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδέχτηκε τις προτάσεις των δύο αρμοδίων Τμημάτων του ΕΣΥΠ και προώθησε σχετικά Προεδρικά Διατάγματα στα οποία περιλαμβάνονται οι ανωτέρω ιδρύσεις προκειμένου να στηρίξει την ποιοτική αναβάθμιση κυρίως των περιφερειακών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ…Ι».   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στις 30 Απριλίου 2009 επί Υπουργίας Άρη Σπηλιωτόπουλου της Κυβέρνησης Κων. Καραμανλή , αναφορικά με την ίδρυση νέων τμημάτων ΤΕΙ μεταξύ των οποίων και το 2ο Τμήμα ΤΕΙ στη Λευκάδα (Π.Δ. 23 ΦΕΚ 44 Α, 2009).

«Η εκπαίδευση είναι η μεγαλύτερη χαρά που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος. Βέβαια, είναι βαριά ευθύνη να ξέρεις ότι 1.800.000 παιδιά, από 5 έως 22 χρόνων εξαρτώνται από εσένα. Νιώθω όμως ικανοποίηση, γιατί βλέπω να προχωρούν πολλά θέματα. Παύει η Ελλάδα να είναι η Ψωροκώσταινα της Ευρώπης. Είμαστε ήδη στην εκπαίδευση, σε σημαντικά θέματα, αρκετά πιο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο» Υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου (Εγκαίνια 21ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου Αττικής, Ιανουάριος 2004)

«Όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η χώρα μας βρέθηκε να κατέχει το επίσημο πρωτείο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και αυτό γιατί επισήμως η EUROSTAT ανακήρυξε για το 2002, την Ελλάδα πρώτη ανάμεσα στις 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ποσοστό συμμετοχής των παιδιών της στην ανώτατη εκπαίδευση. Με βάση τα στοιχεία αυτά, το 58% των παιδιών ηλικίας 18 ως 21 ετών, βρίσκονται σε ένα ελληνικό ανώτατο ίδρυμα. Ξεπεράσαμε έτσι χώρες- σημεία αναφοράς- όπως η Γερμανία, η Αγγλία, η Ιταλία, ακόμα και η Σουηδία, η χώρα με το πιο ολοκληρωμένο κοινωνικό κράτος σε όλη την Ευρώπη. Αποστείλαμε επίσης τα στοιχεία του 2003 στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπου χάρη στην σταθερή διεύρυνση της ανώτατης εκπαίδευσης και με την δημιουργία νέων πανεπιστημίων και ΤΕΙ, το 60,2% των παιδιών μας σήμερα είναι στην ανώτατη εκπαίδευση».  Πηγή : Πέτρος Ευθυμίου, http://petrosefthymiou.gr/wordpress/ypourgeio-paideias/ [accessed 4/2/2013].


«Αν είχαμε πολλούς υπουργούς Παιδείας στην Ε. Ε. σαν τον Πέτρο Ευθυμίου, θα είχαμε πιο γρήγορα βελτιώσει τα εκπαιδευτικά μας συστήματα ». (Βιβιάν Ρέντινγκ,  Επίτροπος  στην Ε.Ε. για θέματα Παιδείας από το 1999 έως το 2004).


Ο Πέτρος Ευθυμίου σαν εξωκοινοβουλευτικός υπουργός Παιδείας (2000-2004), στην κυβέρνηση Σημίτη, έφερε τα ΤΕΙ στην Λευκάδα με την Υ.Α. 134147/Ε5/2003 ΦΕΚ 1817 Β’.  Έμμεσα σύμφωνα με τον τωρινό Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο,  ο Πέτρος Ευθυμίου έχει ευθύνες για τις παθογένειες τις τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα λόγο του πελατειακού πολιτικού συστήματος. Παράλληλα ο τωρινός Υπουργός έμμεσα θεωρεί ότι η  Βιβιάν Ρέντινγκ,  Επίτροπος  στην Ε.Ε. για θέματα Παιδείας, την εποχή εκείνη, είχε λάθος εκτιμήσει  τον Πέτρο Ευθυμίου. Σήμερα η  Βιβιάν Ρέντινγκ από το Λουξεμβούργο είναι Επίτροπος της Ε.Ε. για θέματα Δικαιοσύνης.  
Επίσης ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος έμμεσα πλην σαφώς, κατακεραυνώνει τον Άρη Σπηλιωτόπουλο και την Κυβέρνηση Κων. Καραμανλή ότι η ίδρυση του 2ου τμήματος ΤΕΙ στη Λευκάδα έγινε για λόγους πελατειακής πολιτικής. Σαν να μην αρκεί αυτό έμμεσα ισχυρίζεται ότι τότε το υπουργείο Παιδείας έκρυβε την πελατειακή του πολιτική μέσα σε επιτροπές και αποφάσεις που αντί να αποσκοπούν στην «ποιοτική αναβάθμιση κυρίως των περιφερειακών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ …..με σύγχρονα γνωστικά αντικείμενα που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της οικονομίας και της κοινωνίας», παραπλανούσε τον Έλληνα ψηφοφόρο. 

Τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα Νο 3.

«….Η σχέση κυρίως μεταξύ των Α.Ε.Ι. και της Πολιτείας δεν είναι αποδοτική, διότι δεν βασίζεται σε κανόνες λειτουργίας που να υποστηρίζουν την ποιότητα. Η Πολιτεία επεμβαίνει σε λεπτομέρειες της λειτουργίας του έργου αντί να θέτει στόχους με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και να ελέγχει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών. Θα πρέπει επίσης να προσδιοριστούν σαφέστερα οι εκπαιδευτικοί στόχοι των Πανεπιστημίων/Πολυτεχνείων και Τ.Ε.Ι., καθώς και η σχέση μεταξύ τους….
….Το σύνολο των εισαγομένων φοιτητών είναι πολύ μεγάλο, ενώ διατηρούνται οι ελλείψεις σε επιμέρους γνωστικά πεδία, όπου εξακολουθούν να υπάρχουν ανάγκες…..
….Δεν υπάρχουν τεχνικο-οικονομικές μελέτες, που να τεκμηριώνουν τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας σε αποφοίτους συγκεκριμένων ειδικοτήτων, αλλά η σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες φέρνει στην επιφάνεια μεγάλες αποκλίσεις από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους…..
…..παρ’ ό,τι στην Ελλάδα ο αριθμός ιατρών ανά 1000 κατοίκους είναι πολύ μεγαλύτερος των άλλων χωρών, το σύστημα εξακολουθεί να παράγει ένα από τους μεγαλύτερους αριθμούς ιατρών στην Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα παράγει πολύ μικρό αριθμό υποστηρικτικού νοσηλευτικού προσωπικού….
…..Η οικονομική κρίση, που διέρχεται η Ελλάδα, επιβάλλει τη μέγιστη αξιοποίηση των πόρων που διαθέτει η Πολιτεία για την ανώτατη εκπαίδευση. Ένας από τους τρόπους αντιμετώπισης είναι ο περιορισμός του αριθμού των εισακτέων σε Τμήματα «κορεσμένων» γνωστικών πεδίων. Σε περιπτώσεις που προσφέρεται το ίδιο αντικείμενο σε άλλα Α.Ε.Ι. της ίδιας περιοχής και κρίνεται σκόπιμο να περιοριστεί ο αριθμός των φοιτητών και κατά συνέπεια των Προγραμμάτων Σπουδών, το διδακτικό προσωπικό θα μπορούσε να ενισχύσει τα Προγράμματα Σπουδών που θα συνεχίζουν να λειτουργούν, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των φοιτητών ανά διδάσκοντα και συμβάλλοντας στον εξορθολογισμό της εκπαίδευσης….
….Το δίκτυο των Α.Ε.Ι. που έχει ήδη αναπτυχθεί θα πρέπει να διατηρηθεί στον βαθμό που είναι αναγκαίο για την εξυπηρέτηση των διοικητικών περιφερειών  και να συμπτυχθούν κατά το δυνατόν τα διάσπαρτα Τμήματα του ιδίου Α.Ε.Ι….
….Στους στόχους του Υπουργείου Παιδείας της Φινλανδίας (Vision 2020) αναφέρεται ότι όλες οι περιφέρειες της χώρας θα πρέπει να καλύπτονται από την Ανώτατη Εκπαίδευση… ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,  ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2010-11, ΙΟΥΛΙΟΣ 2011.



Η ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ με την επόμενη ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2011-12 που δημοσιεύτηκε τον ΙΟΥΛΙΟ 2012 αναφέρει:

«…Στις προηγούμενες Εκθέσεις Πεπραγμένων της η Α.ΔΙ.Π. διατύπωσε μία σειρά παρατηρήσεων και σχολίων που προκύπτουν κυρίως από την αποδελτίωση των Εκθέσεων Εξωτερικής Αξιολόγησης….»

δηλαδή σωστά όλα τα παραπάνω,  αλλά ξαφνικά προτείνει :

« …Περιορισμό της αδικαιολόγητης γεωγραφικής διασποράς των Α.Ε.Ι. και των Τμημάτων τους και των άκριτων «πληθωριστικών» τάσεων σε πλήθος τμημάτων και κατευθύνσεων..».

Και ενώ το Έθνος στις 29/7/2012 γράφει (http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid =2&pubid=63690987):

«Εντός του Αυγούστου (2012), αναλαμβάνει τα ηνία της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) ο νέος πρόεδρός της, κι αμέσως η ομάδα εργασίας για την αναδιοργάνωση των ΑΕΙ-ΤΕΙ πιάνει δουλειά. Ένα από τα κρίσιμα θέματα που θα διαχειριστεί η ΑΔΙΠ είναι η σύνταξη μελέτης για τη νέα «γεωγραφία» της ανώτατης εκπαίδευσης, για την οποία θα γίνει διάλογος με τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ».

Η ΑΔΙΠ δεν έχει ανακοινώσει στην ιστοσελίδα της κάποια  πρόταση να δούμε αν συμπίπτει με αυτή του Υπουργού.  Είναι μυστικό για ευνόητους λόγους ή απλά δεν υπάρχει;

«…Η Ελλάδα είναι μια από τις ελάχιστες χώρες της Ευρώπης, όπου απουσιάζει ένα σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου τους όπως και αξιόπιστοι δείκτες μέτρησης της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του συστήματος…
….τα ελληνικά πανεπιστήμια διαθέτουν τον μεγαλύτερο αριθμό "αιώνιων" φοιτητών σε ολόκληρη την Ευρώπη…
….το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένα από τα πλέον συγκεντρωτικά στην Ευρώπη…. το μεγάλο στοίχημα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται στην αποκέντρωση…
….στην ανώτατη εκπαίδευση υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις εγγραφές και τις αποφοιτήσεις, τη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας….» γενικός γραμματέας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης,  Άνχελ Γκουρία. Έκθεση ΟΟΣΑ το 2010 για την εκπαίδευση στην Ελλάδα.

«…οι ιθύνοντες του ΟΟΣΑ προχωρούν στην ανάδειξη χαρακτηριστικών παραδειγμάτων, για τους ομοειδείς επιστημονικούς κλάδους, που βρίσκονται διάσπαρτοι και χωρίς λόγο ύπαρξης στα ελληνικά ΑΕΙ: Παράδειγμα 1ο : Στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δύο χωριστά τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ένα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και το άλλο στις Σέρρες) ….» Έθνος  29/7/2012



Όλοι μιλάνε ότι η τρόικα επιβάλει (ζητά) τις συγχωνεύσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:
«Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, καθώς αυτό επιβάλλεται από την οικονομική συγκυρία, την τρόικα, αλλά και από τις ακαδημαϊκές συνθήκες, που φαίνονται ώριμες για κάτι τέτοιο».

Τελικά υπάρχουν μελέτες, προτάσεις για το πώς θα γίνει και αν, ποιές είναι; Ή μήπως οι μεταρρυθμίσεις του σχεδίου «Αθηνά» (γιατί ακούγεται άσχημα το «Καλλικράτης» έτσι όπως τα κατάφεραν) αποτελούν την σύλληψη και την «μεγαλομανία» συγκεκριμένων ατόμων με ονοματεπώνυμο;

Ονοματεπώνυμο 1:

Άγγελος  Λάσκαρης, σύμβουλος του Υπ. Παιδείας από την Κομοτηνή.  (Αναφορές για τον σύμβουλο του Υπουργού υπάρχουν άπειρες στο διαδίκτυο κυρίως σε blog της Κομοτηνής).



Στην Κομοτηνή (έχει μόνο ΑΕΙ) ενώ 2 τμήματα συγχωνεύτηκαν δεν υπήρξε καμία γεωγραφική μετακίνηση. Χαρακτηριστικά λέμε ότι τα μέλη ΔΕΠ πριν και μετά την «Αθηνά» παραμένουν 203.  Υπήρχε μάλιστα και παραμένει και τρίτο τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού πέρα από Σέρρες και Θεσσαλονίκης (παράδειγμα κακής πρακτικής από την έκθεση ΟΟΣΑ). Επίσης η Κομοτηνή διαθέτει ένα από τα οκτώ συνολικά Τμήματα στου Σχεδίου «Αθηνά»  που δεν διαθέτουν ούτε ένα μέλος ΔΕΠ. (Τα τμήματα με το «Αθηνά» γίνονται 386 και τα 8 από αυτά δεν έχουν κανένα μέλος ΔΕΠ).   

Ονοματεπώνυμο 2:

Κουσκουβέλης Ηλίας, καθηγητής  Διεθνών Σχέσεων στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.  Διετέλεσε Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων από το 2004 έως το 2006 και Πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το 2006 έως το 2010. Ακαδημαϊκές πηγές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας τον κατονομάζουν σαν τον ιθύνοντα νου του σχεδίου «Αθηνά» για τον Πανεπιστημιακό χάρτη στη Θεσσαλονίκη.

Με το σχέδιο «Αθηνά» το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο οποίο είναι καθηγητής αναβαθμίζεται και τα 18 μέλη ΔΕΠ διπλασιάζονται σε 36 και το Τμήμα διαθέτει πλέον τον μεγαλύτερο αριθμό ΔΕΠ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία. Το τμήμα απορρόφησε τα Τμήματα Βαλκανικών σπουδών των Παν/ιων Δυτικής Μακεδονίας και Μακεδονίας. Το Πανεπιστήμιο Μακεδονία διαθέτει μετά το «Αθηνά» το 2ο Τμήμα με μηδενικό αριθμό ΔΕΠ.

Ονοματεπώνυμο 3:

Κώστας Καραμανλής, πρώην Πρωθυπουργός γεννήθηκε στην Αθήνα κατάγεται όμως από τις Σέρρες, όπως και ο Θείος του Κωνσταντίνος Καραμανλής. Κάποιοι μιλούν για δικές του 3 παρεμβάσεις: ΤΕΦΑΑ Σερρών (το κακό παράδειγμα της έκθεσης ΟΟΣΑ), ΤΕΙ Σερρών και Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. 


«…Το Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Σερρών – η σχολή Α.Ε.Ι. της πόλης – μένει ως έχει, αφού το σχέδιο «Αθηνά» δεν ακουμπά τα πέντε τμήματα Φυσικής Αγωγής της χώρας. Η εξέλιξη χαρακτηρίζεται θετική και δίνει τέλος στα σενάρια και τις αγωνίες που είχαν διατυπωθεί όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Σε δήλωσή της η πρόεδρος του ΤΕΦΑΑ Χριστίνα Ευαγγελινού τόνισε ότι «η διοίκηση της σχολής δεν είχε καμία αγωνία για την εξέλιξη, αφού είχε προχωρήσει εδώ και καιρό σε έγκαιρες και μεθοδικές κινήσεις, οι οποίες τελικά, διασφάλισαν το επιθυμητό αποτέλεσμα»….
…..Πλέον τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κεντρικής Μακεδονίας συγχωνεύονται σε ένα, με «μοιρασμένες» τις σχολές στη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες, το Κιλκίς και την Κατερίνη.
Πλέον, στο ΤΕΙ Σερρών ανήκουν τα περισσότερα από τα τμήματα των Σχολών Τεχνολογικών Εφαρμογών και Διοίκησης – Οικονομίας. Η ουσιαστική απώλεια αφορά στο τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων, για το οποίο ο πρόεδρος του ΤΕΙ Σερρών δήλωσε ότι «θα το παλέψουμε, ώστε να μη χαθεί». Από την άλλη, στις Σέρρες «έρχονται» τα τμήματα Ηλεκτρονικής, Μηχανικών Πληροφορικής, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, δημιουργώντας, σε πρώτη ανάγνωση, την ελπίδα αύξησης των σπουδαστών σε απόλυτο αριθμό, γεγονός που παρατηρεί και ο κ. Πασχαλούδης….»
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ Παρασκευή, 01 Φεβρουάριος 2013.

«Αισιόδοξα όσον αφορά το ΤΕΙ Σερρών, είναι τα δεδομένα εν όψει των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολών ή τμημάτων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Όπως προκύπτει από απάντηση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου σε σχετική αναφορά του βουλευτή Σερρών της Νέας Δημοκρατίας Μενέλαου Βλάχβεη, πέραν των ακαδημαϊκών κριτηρίων
,(για τις Σέρρες σημείωση δική μου) θα ληφθεί υπ’ όψη η κοινωνική και οικονομική γεωγραφία. Αυτό σημαίνει ότι οι φορείς του τόπου καλούνται να στηρίξουν το ΤΕΙ Σερρών, στο πλαίσιο του διαλόγου που είναι σε εξέλιξη, ώστε να αποδειχθεί το αυτονόητο. Ότι, δηλαδή, οι φοιτητές του ΤΕΙ αποτελούν δυναμικό κομμάτι της τοπικής κοινωνίας και (κατά συνέπεια) οικονομίας ενός Νομού που βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των σημαντικότερων αναπτυξιακών πινάκων.  Η αναφορά Βλάχβεη:  Κατόπιν της επίσκεψης που πραγματοποίησε στο ΤΕΙ Σερρών και της συνάντησης με τον πρόεδρο κ. Δημήτρη Πασχαλούδη στις 10 Δεκεμβρίου 2012, ο κ. Βλάχβεης είχε προχωρήσει στην κατάθεση της σχετικής αναφοράς (14/12/2012) προς τον υπουργό Παιδείας, επισημαίνοντας τα εξής: “Το ΤΕΙ Σερρών συμπληρώνει 30 έτη ζωής με μεγάλη προσφορά στην ανώτατη εκπαίδευση. Αποτελείται από 3 Σχολές και 7 Τμήματα το σύνολο των οποίων εξειδικεύει τους σπουδαστές σε σύγχρονες ειδικότητες που έχουν μάλιστα μεγάλη ζήτηση από την αγορά εργασίας, ακόμα και στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε. 12.000 σπουδαστές φοιτούν στο σύνολο των Τμημάτων, οι περισσότεροι εκ των οποίων τα επέλεξαν ως πρώτη επιλογή στα μηχανογραφικά τους δελτία. Πρόκειται επομένως για ένα «ζωντανό» ΤΕΙ που όπως προκύπτει δεν εξυπηρετεί μόνο σκοπιμότητες όπως η λήψη αναβολής στράτευσης κ.ά. Παράλληλα, διαθέτει σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, ενώ πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός ανοιχτού αμφιθεάτρου και τεσσάρων κτιρίων που χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Σε αυτά τα πλαίσια, εκτιμώ πως το υπάρχον πλαίσιο λειτουργίας του ΤΕΙ Σερρών δεν θα πρέπει να αλλάξει, καταργώντας ή συγχωνεύοντας Σχολές και Τμήματα. Αντιθέτως, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα προαναφερθέντα και στα πλαίσια των επικείμενων αλλαγών στην ανώτατη εκπαίδευση, εκμεταλλευόμενοι τόσο τις σύγχρονες κτιριακές υποδομές όσο και την υψηλή θέση που κατέχουν οι σχολές του ΤΕΙ Σερρών στις προτιμήσεις των νέων, να αναβαθμιστεί και να καταστεί βάση της ανώτατης εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας”….» 08.01.2013, http://www.laosver.gr/news/regional/45158.html#.URAflu74K4Y

«….Η πολιτεία δίνει από το 1983 που ίδρυσε το ΤΕΙ Σερρών, εκατομμύρια επί εκατομμυρίων δραχμών και ευρώ, για έξοδα, εξοπλισμό και κτίρια. Φτάσαμε μετά από 27 χρόνια, να έχουμε ένα πλήρες Πανεπιστημιακό συγκρότημα που συνεχώς επεκτείνεται, ένα campus από τα καλύτερα, και  ως εκπαιδευτικό ίδρυμα αξιολογημένο θετικά από διεθνείς οίκους. Χωρίς λόγο; Για να το κλείσουμε και πάμε τους 12500 φοιτητές αλλού; Και που; Που αλλού έχει τέτοιες εγκαταστάσεις;……» από τις 21/12/2010 http://kathrefti.blogspot.gr/2010/12/blog-post_8048.html.

".... η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας πρέπει να γίνει με ακαδημαϊκά και όχι με πολιτικά κριτήρια....
 ...Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η κατάργηση τριών τμημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και η μεταφορά  8 τμημάτων από τη Θεσσαλονίκη στις Σέρρες και άλλων δύο στη Φλώρινα..."  http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231234174
Όσο για το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη ιδρύθηκε επί Πρωθυπουργίας Κώστα Καραμανλή τον Οκτώβριο του 2005 με τον νόμο 3391. Είναι το μόνο Παν/ιο που η εκπαίδευση γίνεται στην Αγγλική γλώσσα και αποτελεί «παιδί» του πρώην Πρωθυπουργού. Κανένας δεν μπορεί να βάλει χέρι επάνω του.    

Τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα Νο 4.

Η διαβούλευση για το σχέδιο «Αθηνά» άρχισε. Οι αντιδράσεις είναι πολλές σε όλη την Ελλάδα. Αντί να επικεντρώνονται, τα άξια μέλη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο ερευνητικό και διδακτικό τους έργο, γίνονται «μύλος» με  αμφιβόλου ποιότητας πολιτικές αποφάσεις της ελληνικής πολιτείας. Πάντα ήταν έτσι τα πράγματα. Συνεχίζουν και παραμένουν έτσι, παρά «τα όμορφα τα λόγια τα μεγάλα».   
Μετά από κάθε αλλαγή προσπαθεί η εκπαιδευτική κοινότητα να προσαρμοστεί και όταν το καταφέρει, αρχίζει να «παράγει» επιστήμη. Τότε πρέπει η πολιτεία να τα διαλύσει πάλι όλα για να αρχίσουν από την αρχή. Τα μεγάλα μυαλά πρέπει να διωχθούν. Η Ελλάδα πρέπει να μείνει με τις «μετριότητες» γιατί μόνο τότε οι «πολιτικοί» φαίνονται σπουδαίοι.

  
Η Λευκάδα φαίνεται να τα χάνει όλα. Και όλοι εδώ άρχισαν να ψάχνονται από 31 Ιανουαρίου 2013. Γιατί κανείς δεν ήξερε. Κανείς δεν φρόντισε να μάθει. Κανείς δεν είχε τις σωστές γνωριμίες. Κανείς δεν έκανε την απαραίτητη προετοιμασία. Όλοι βρέθηκαν κάτω από το ύψος των περιστάσεων.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει ακόμα 40 μέρες. 

Ήδη οι πρώτες αλλαγές στο σχέδιο «Αθηνά» έγιναν (http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63777144).  

Για το ΤΕΙ Ιονίων υπάρχουν εξελίξεις :

"...Με παρέμβαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τα τμήματα των ΤΕΙ Αργοστολίου παραμένουν ως έχουν.
Σύμφωνα με απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες μας, χθες αργά το βράδυ έγιναν τρεις αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, με τρία κορυφαία στελέχη: έναν πρώην Υπουργό του ΠΑΣΟΚ, και δυο Κεφαλονίτες, ένας εκ των οποίων, ζει μόνιμα στην Αθήνα.
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι κατά την διάρκεια της ημέρας ο ίδιος ο πρωθυπουργός ένα τηλεφώνημα στην Κεφαλονιά.
Οι συναντήσεις με τα στελέχη ήταν σε εξαιρετικό κλίμα, ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε αναλυτικά για την πορεία των ΤΕΙ και τις προτάσεις της Διοικούσας Επιτροπής και με προσωπική παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, έδωσε εντολή για τη θετική έκβαση του θέματος.
Οι λεπτομέρειες, το οργανωτικό σχήμα και πως θα λειτουργήσουν τα τμήματα θα δοθούν στην δημοσιότητα αύριο Παρασκευή.
Το σίγουρο είναι ότι τα τμήματα των ΤΕΙ στο Αργοστόλι παραμένουν ως έχουν και ίσως αναβαθμισμένα...." http://kefaloniapress.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=36602&Itemid=152

Όπως γίνεται κατανοητό δεν υπάρχουν ακαδημαϊκά κριτήρια μόνο πολιτικά. Η συνάντηση των εκλεκτών της αυτοδιοίκησης του Ιονίου με τον Υπουργό, μπορεί να οδηγήσει σε συμβιβαστικές λύσεις που να πετάνε τη Λευκάδα απ' έξω. Αυτό γιατί όταν όλοι από τα Ιόνια συμφωνούν να κατέβουν με κοινά αιτήματα, αυτοί που ξέρουν και μπορούν χτυπούν την πίσω πόρτα για την "πάρτη" τους. Ονοματεπώνυμα υπάρχουν πολλά. Δεν ήξερες ας ρώταγες!!! 

Κύριοι που κρατάτε στα χέρια σας το μέλλον της Λευκάδας, ψάξτε να βρείτε τις σωστές επαφές για να περάσετε τις θέσεις σας. Ξέρετε από αυτά ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ στην Ελλάδα είσαστε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου