Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

translate

Σάββατο, 9 Απριλίου 2011

13 12 1999 Το θέμα του Άκη στα Νέα της Λευκάδας ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΙΟΥ


Το θέμα του Άκη 13 12 1999
ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΙΟΥ
Μπροστά από τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής του έργου της ζεύξης Ρίου - Αντιρίου. Η Λευκάδα έχει κάθε δικαίωμα να ατενίζει το μέλλον με ιδιαίτερη αισιοδοξία μια που βρίσκεται στο επίκεντρο μιας κολοσσιαίας δράσης δημιουργίας υποδομών, έχοντας παράλληλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιωτικού χαρακτήρα.
Με την ολοκλήρωση των ζεύξεων Ρίου - Αντιρίου και Ακτίου - Πρέβεζας, την Εγνατία οδό, την οδική σύνδεση της δυτικής Ελλάδας, την επέκταση του αεροδρομίου του Ακτίου αλλά και την δημιουργία στη νότια Λευκάδα, λιμένα υποδοχής πλοίων από την Ιταλία αλλά και ταχεία πλοία κλειστού τύπου που να συνδέουν τα νησιά του Ιονίου, όχι μόνο καταργεί τον μεταφορικό "αποκλεισμό" της αλλά μεταμορφώνεται σε ουσιαστικό σταθμό "κλειδί" στις μεταφορές πράγμα που θα έχει τις δυνατότητες να εκμεταλλευθεί με την δημιουργική προσπάθεια όλων μας. Ο νησιώτικος χαρακτήρας και η προστασία του ιδιαιτέρου κάλλους φυσικού περιβάλλοντος αλλά και το νησιωτικό σύμπλεγμα του Νομού, δίνει τα συγκριτικά εκείνα πλεονεκτήματα που μπορούν να απογειώσουν την τοπική οικονομία και ανάπτυξη στο τριτογενή τομέα με την επίλυση του μεταφορικού αποκλεισμού. Επιβάλλεται από όλους τους Λευκαδίτες μια μακρόπνοη αντιμετώπιση της κατάστασης αλλά και συνεχή τριβή με την σύγχρονη πραγματικότητα για να είμαστε έτοιμοι για την προδιαγεγραμμένη "απογείωση" που αρχίζει να διαφαίνεται.
Ένας τομέας ανύπαρκτος μέχρι στιγμής αλλά με ιδιαίτερη συμμετοχή σε κάθε ανάπτυξη αποτελεί η "βιομηχανία" της πληροφορίας. Πρέπει άμεσα κατά την γνώμη μου η Λευκάδα να προετοιμάζεται για μια ανάπτυξη στον τομέα των σύγχρονων ΜΜΕ αλλά και στις υπηρεσίες της τεχνολογίας της πληροφορικής μια που όταν λυθεί ο γεωγραφικός αποκλεισμός το επόμενο μεγάλο στοίχημα θα αποτελέσει η "πληροφορία" σε όλες τις μορφές της.
Με αυτή την αφορμή θέλω να καταθέσω την πρόταση μου να αξιοποιηθούν τα κοινοτικά κονδύλια (βιοτεχνικό πάρκο πχ.) σε μια κατεύθυνση προς την υψηλή τεχνολογία και πληροφορική και όχι σε δράσεις στις οποίες υπολειπόμαστε σαν Νομός και πολύ πιο δύσκολα θα αντιμετωπίσουμε τον ήδη υφιστάμενο ανταγωνισμό. Συμβαδίζει και η ανάπτυξη αυτή με την προστασία του περιβάλλοντος ενώ κατά την γνώμη μου, ο πρωτογενής τομέας πρέπει άμεσα να παντρευτεί με τον τριτογενή μέσα από τον αγροτοτουρισμό και τις βιολογικές καλλιέργειες. Αξιοποίηση των κονδυλίων κατάρτισης πρέπει να γίνει, κατά την ταπεινή μου άποψη, προς τους τομείς της υψηλής τεχνολογίας, του αγροτοτουρισμού και τις βιολογικές καλλιέργειες.
Θα επανέλθω στα θέματα αυτά αλλά προς το παρόν σας πληροφορώ για τα τελευταία δεδομένα της ζεύξης Ρίου - Αντιρίου. 
Περίπου 6 εκατομμύρια άτομα (Έλληνες και ξένοι επισκέπτες) και 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο θα εξυπηρετεί η γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου "Χαρίλαος Τρικούπης", τόνισε ο κ. Κ. Λαλιώτης, ενώ θα αποτελέσει ένα σημαντικότατο έργο υποδομής στη Δυτική Ελλάδα και θα μειώσει το χρόνο μετάβασης από τη μία ακτή στην άλλη, από 40 σε μόλις 4 λεπτά της ώρας. Παράλληλα, παρεμβάσεις στους οδικούς άξονες από τον Πύργο μέχρι την Κακκαβιά θα συμβάλουν τόσο στην ποιοτική όσο και την τουριστική αναβάθμιση.
Σύμφωνα με τον διευθυντή Έργου της εταιρίας ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΓΕΦΥΡΑ κ.
Gilles de Maublanc η πορεία των εργασιών του έργου κατασκευής της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου προχωράει με γοργούς ρυθμούς παρά τις ιδιαιτερότητες της περιοχής (μεγάλο βάθος θάλασσας, κακής ποιότητας έδαφος, αυξημένη σεισμικότητα), ενώ η χρηματοδότησή του γίνεται κανονικά,
Η έναρξη κατασκευής γέφυρας, που είναι συνολικού προϋπολογισμού 750 εκ. ευρώ, έγινε τον Ιούλιο του 1998 και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 15% της αξίας του έργου
έχοντας διατεθεί 53 δις δραχμές, ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι μελέτες. Είναι ήδη έτοιμο το πρώτο σκυρόδερμα, το οποίο σύμφωνα με το αρχικό πλάνο είχε προγραμματιστεί για το Φεβρουάριο του 2000.
Η ολοκλήρωση του έργου
αναμένεται το Δεκέμβριο του 2004 σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί. Ο Υπουργός κ. Κώστας Λαλιώτης σε πρόσφατη επίσκεψη του στο έργο, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να καταβληθεί προσπάθεια για ολοκλήρωση του έργου πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, μερικούς μήνες δηλαδή νωρίτερα. Τόνισε όμως ότι αυτό που προέχει αποτελεί την ασφάλεια του έργου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα ήταν ευχής έργο η ολοκλήρωση πριν τους αγώνες, χωρίς αυτό να αποτελεί αυτοσκοπό. Ανάλογη άποψη είχε εκφράσει και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας κ. J. Teyssandier.
Το έργο θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη και πρώτη στον κόσμο καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων, που έχει το μακρύτερο αναρτημένο κατάστρωμα (2.252 μέτρα) και θεμελιώνεται σε μεγάλο βάθος στον πυθμένα της θάλασσας.
Το πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα, που θα είναι παγκόσμια πρωτοτυπία, θα συνδέεται με σύστημα αντισεισμικής δόνησης για να αντέξει στο ισχυρότερο χτύπημα του εγκέλαδου που έχει ποτέ προβλεφτεί.
Προβλήματα που βρίσκονται σε διαδικασία αντιμετώπισης αποτελούν επίσης οι ισχυροί άνεμοι αλλά και η μετατόπιση του εδάφους αφού το Ρίο "απομακρύνεται" από το Αντίρριο κατά 8 χιλιοστά το χρόνο, σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της κοινοπραξίας κ. Π. Παπανικολάου.
Ήδη σε μία ασυνήθιστη ξερά δεξαμενή 20.000 τετραγωνικών μέτρων, που βρίσκεται 12μ κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας άρχισαν να κατασκευάζονται τα μεγαλύτερα θεμέλια που έγιναν ποτέ για μία γέφυρα, διαμέτρου 90 μέτρων.
Το βάρος του κάθε πυλώνα που θα στηρίζει τη γέφυρα θα ζυγίζει 100.000 τόνους.
Η ενίσχυση του εδάφους στη βάση του κάθε πυλώνα θα γίνει με την έμπηξη 750 σωλήνων κάτω από 65μ. θαλασσινού νερού.
Για όλο το έργο θα χρειαστούν 250.000 κυβικά μέτρα μπετόν.
Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία αποτελούν η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ, ΤΕΒ, J AND P ΕΛΛΑΣ, ΑΘΗΝΑ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ και Κ.Ι.ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου